Yleisiä kysymyksiä

Lue vinkkejä ja ohjeita palvelun käyttöön liittyen

Video-ojeet

1. Katso miten luot matkustajatilin ja tilaat taksin

Video-ojeet kuljetusyritykselle

1. Katso miten otat palvelun käyttöön yrittäjänä

Kysymyksiä ja vastauksia 

Tallennatteko maksukorttitiedot?

Emme tallenna OpenTaxin tietokantaan asiakkaiden maksukorttitietoja, vaan tiedot ovat vain käytössä maksupalvelun välittäjän tiedossa ja niitä käytetään vain asiakkaan tilaamiin maksuihin. 

Missä laitteissa taksi sovellus toimii?

Sovellus toimii IOS versio 10 ja Android versio 6 sekä uudemmissa. Sovellus ei vaadi puhelimelta mitään erikoisominaisuuksia. 

Miten voin kilpailuttaa taksimatkani?

Aloita palvelun käyttö lataamalla ilmainen sovellus käyttöön tästä (Lataa tästä). Kun sovellus on asennettu puhelimeen niin voit luoda asiakastilin helposti muutamassa minuutissa. Tämän jälkeen sinulle avautuu näkymä, jonka kautta voit lähettää palvelussa oleville yhteistyökumppaneille tarjouspyyntöjä. Kun saat tarjouksia, sinä valitset sinulle sopivimman kuljettajan!

Voinko maksaa käteisellä?

Kaikki matkat maksetaan tilauksen yhteydessä käyttäen pankki/luottokorttia. Maksu tapahtuu kolmannenosapuolen maksupalvelussa (Stripe), joka varmistaa myös turvallisen maksuvälyän. Hinta on myös aina etukäteen sovittu, jolloin hinta ei pääse yllättämään. 

Kuinka monelle tarjouspyyntöni lähetetään?

Palveluumme tulee viikottain uusia kuljetusyrityksiä, joten tarjousten määrät muuttuvat jatkuvasti ja saat entistä enemmän tarjouksia kyydeistä.  

Mitä, jos kuljettaja ei jostain syystä saavu?

Palveluumme on rakennettu niin, että jos kuljettajan pääsy estyy niin kuljettaja voi perua matkan (matka myös peruuntuu automaattisesti tietyn ajan kuluttua) ja sinua ei veloiteta silloin. Kuljettaja voi myös lähettää sinulle viestin chatin kautta kyseisessä tilanteessa.

Tarvitseeko minun olla tilauksen aikana yhteydessä kuljettajaan?

Kaikki tilaukseen liittyvä kommunikointi on normaali tilanteessa tarpeetonta. Kun hyväksyt tarjouksen niin kuljettaja saa siitä tiedon ja lähtee ajamaan kohti lähtöpistettä. Asiakas ja kuljettaja voi kuitenkin keskustella chatin kautta jos tilauksessa ilmenee ongelmia.

Näkeekö kuljettaja minun puhelinnumeron?

Kuljettaja ei näe sinun puhelinnumeroa. Kommunikointi onnistuu tilauksen aikana olevassa chatissa.

Haluan perua ennakkotilauksen. Menetänkö rahat?
Asiakas voi perua (purkaa) hyväksymänsä ennakkotilauksen ja näin solmimansa Kuljetussopimuksen käyttöehtojen mukaisesti. Kuljetusyritys palauttaa käyttöehtojen mukaisesti Asiakkaalle Asiakkaan maksaman Kuljetussopimuksen mukaisen maksun vähennettynä Peruutusmaksun määrällä.

Peruutusmaksun määrä on 15 %:a Kuljetussopimuksen mukaisen maksun määrästä, kuitenkin aina vähintään 10,00 euroa (”Peruutusmaksu”).

Kuka omistaa Opentaxin?

Sovelluksen omistaa Easy Call Finland Oy ja yritys on 100%:sti suomalaisessa omistuksessa. Yrityksen perustajina ja pääomistajina on varsinais-suomalaisia kokeneita yrittäjiä. OpenTaxi appi on kehitetty ja koodattu Salossa.